Mi fán terem az applikáció marketing?

Az alkalmazások világa folyamatosan fejlődik, határt pedig csak a csillagos ég szabhat. Ezzel párhuzamosan a felhasználók figyelméért és elköteleződéséért folytatott verseny egyre hevesebb. Az applikáció marketing az alkalmazások sikerének kulcsfontosságú területe, amely különböző stratégiákat és eszközöket kombinál a felhasználó szerződéstől az appon belüli monetizációig. Alábbi cikkünkben áttekintjük az applikáció marketing legfontosabb témaköreit, ezzel segítséget nyújtunk az appok bonyolult univerzumában való eligazodáshoz. 

1. Felhasználószerzés

Mit ér egy csilli-villi app userek nélkül? A fejlesztők szakmai elégedettségén kívül nem sokat. Az alkalmazások sikerének szempontjából legalább annyira fontos a megfelelő felhasználóbázis kiépítése, mint a jól működő app létrehozása. A felhasználószerzés célja az új felhasználók alkalmazásba terelése, majd megtartása, vásárlásra ösztönzése. Ez a folyamat különböző csatornákon keresztül történhet, például organikus keresésen keresztül az alkalmazás áruházakban, fizetett hirdetéseken keresztül, közösségi média platformokon vagy akár együttműködések révén más alkalmazásokkal vagy influenszerek bevonásával. A sikeres felhasználószerzéshez alapos piacelemzésre, célzott kampányokra és folyamatos optimalizációra van szükség annak érdekében, hogy az ügyfél számára optimális eredményt érhessük el. 

2. ASO (App Store Optimalizáció)

Egyetlen szuper applikáció sem lehet sikeres megfelelő store profil nélkül. Ha az app a storeban  nem tudja megragadni a felhasználót a rendelkezésre álló 2-3 másodperc alatt, akkor sosem derül ki számára, milyen csodálatos az alkalmazás - és nem is fog emiatt álmatlanul forgolódni éjszaka. Az ASO az alkalmazások sikerének növelésére irányuló törekvés, amely az alkalmazás az áruházakban való megkapó megjelenésről gondoskodik és 2 fő célja van: minél többen találjanak rá az alkalmazás áruházakon belül a mi termékünkre (organikus felhasználószerzés), illetve hogy a fizetett kampányainkból az áruházakba érkező felhasználók minél nagyobb aránya le is töltse a termékünket (konverzió javítás). Az ASO kulcsfontosságú elemei közé tartozik a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, a vonzó cím és leírás készítése, a minőségi ikon és screenshotok használata, valamint a pozitív felhasználói élmény biztosítása. Az ASO segít abban, hogy az alkalmazások könnyebben felfedezhetővé váljanak az alkalmazás áruházak keresési eredményeiben, ezáltal növelve a letöltéseket és a felhasználói elkötelezettséget.

applikáció marketing aso felhasználószerzés hirdetés

3. Analitika, automatizáció

Az alkalmazást nem csak elindítani és létrehozni kell, fontos, hogy folyamatosan monitorozzuk annak működését, tisztában legyünk a user flowt és felhasználói élményt negatívan befolyásoló eseményekkel, ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő analitikai rendszer használata és a stratégián alapuló automatizáció. Az analitikai adatok segítenek abban, hogy megértsük a felhasználói viselkedést és a felhasználói élményt, ismerjük az alkalmazás teljesítményét. Az automatizáció lehetővé teszi az ismétlődő feladatok automatizálását, például a hírlevelek és push üzenetek küldését, a felhasználói értékelések kezelését vagy akár az alkalmazásban történő további cselekvések automatizálását.

4. Applikáción belüli monetizáció

Az alkalmazás tulajdonosai számára - érthető módon - az az egyik legfontosabb kérdés az, hogyan lehet a befektetésük megtérülését szolgáló bevételt megteremteni. Erre alapvetően 3 lehetőségünk van:

  • ha az alkalmazáson belül értékesítünk,

  • ha magáért az alkalmazás használatáért, vagy annak bizonyos funkcióiért kérünk pénzt a használóktól (in-app product vagy in-app subscription),

  • vagy ha hirdetéseket jelenítünk meg az alkalmazáson belül.

Hogy melyiket választjuk, azt alkalmazást létrehozó cég, illetve magának az alkalmazásnak a jellege határozza meg. De bármelyiket is választjuk, az alkalmazás marketing egy fontos részét kell hogy képezze, hiszen ahhoz, hogy tudjuk, mekkora összeget költhetünk el egy új felhasználó megszerzésére, pontosan tudnunk, hogy mekkora bevételünk származik belőlük.

Az applikáció marketing tehát egy rendkívül komplex terület, amely számos különböző tevékenységet ölel fel a felhasználószerzéstől az alkalmazás életciklusának kezeléséig. A sikeres applikáció marketing stratégia az alkalmazás sikerének kulcsa, ami folyamatos figyelmet és optimalizációt igényel az egyre változó piaci környezetben.

Ha pedig kíváncsi lennél arra, hogy milyen lehetőségeket

rejteget az applikációd, keress minket bátran!

Next
Next

2024 appmarketing trendjei - avagy hogyan tartsd a lépést?